9 Temmuz 2014 Çarşamba

NEFİS BİR KURABİYE TARİFİ :))



Geçen hafta sonu kuzenimin bize yaptığı kendi gibi güzel kurabiye.Eve dönünce ben de hemen denedim.İnternette adı incirli-elmalı dolma kurabiye olarak geçiyor.Ağızda dağılan kıyır kıyır bir kurabiye,denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.  

MALZEMELER
250gr tereyağı (oda ısısında)
4,5-5 su bardağı un
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı zeytinyağı
1 yumurta(sarısı içine,akı dışına)
2 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yemek kaşığı portakal kabuğu

İÇ HARCI
1 büyük elma rendesi
5 adet kuru incir
7-8 adet kuru kayısı
1/2 çay bardağı kuru üzüm
1/2 çay bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı toz tarçın

ÜZERİ İÇİN
1 su bardağı pekmez
1 su bardağı iri kıyılmış fındık
1 yumurta beyazı

YAPILIŞI
İç malzemeleri 1 saat önceden suya koyup yumuşatın.İnce kıyıp tarçın ve şekerle 5-6 dakika pişirin ,soğutun.
Hamuru yoğurup,cevizden büyük parçalar koparıp elinizle açın,iç malzemeden koyup kapatın.Üstüne hafifçe bastırıp önce yumurta akına sonra fındığa bulayıpyağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.Yaklaşık 25 kurabiye çıkıyor.5 dakika önceden ısıtılmış 200 derece fırında 25-30 dakika pişirin.Fırından çıkar çıkmaz üzerlerine 1 er yemek kaşığı pekmez döküp 15 dakika tepside bekletin.Kurabiyeniz hazır ,afiyet bal şeker olsun. :))

Not:Ben içine un olarak tam buğday unu kullandım,üzerine ise evde pekmez olmadığı için böğürtlen reçeli kullandım.

19 yorum:

  1. Enfesss enfes görünüyor.. Ellerine sağlıkkk..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler miyavkedicik,tadı çok güzel denemelisin :))

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Nursel:) ben benim bahçem adlı yazımda kızımın anılarından bahsediyorum çünkü; kızımın anıları benim için çok önemli! Sen gülümseme yorumu gönderiyorsun. Ben ne anlama geldiğini anlayamadım.Lütfen açıklar mısın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özür dilerim yanlış anlaşılmışım,sadece uğradığımı ve beğendiğimi belirtmek içindi.Boş geçmek istemedim,ne yazacağımı da bilemedim ondandı :((

      Sil
    2. Üzülmeyin sevgili Nursel:)
      bende bu konuda hassas olduğum için yanlış anladım herhalde.
      Yoksa seni üzmek istemezdim!

      Sil
    3. Ben de sizi bilmeden üzdüğüm için üzgünüm.Dalga geçilmekten de geçmekten de hiç hoşlanmam halbuki.Yazı dili işte,karşılıklı konuşmak gibi olur mu hiç...

      Sil
  4. Belos e apetitosos, com direito a receita e tudo.
    Obrigada!
    Beijinhos e boa semana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Conceição Esteves ben teşekkür ederim,sevgiler,iyi haftalar dilerim.. :))

      Sil
  5. Canım merhaba, bloğumda senin bloğun ile ilgili yazım mevcut. http://berrinindikisleri.blogspot.com.tr/2014/07/blog-kardesim-hamucera.html sevgiler

    YanıtlaSil
  6. merhaba http://www.modaavrupa.com/ bloğumu yeni açtım sizi takip ettim siz de takip ederseniz çok sevinirim teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  7. Of of offff:) harika görünüyor, eline sağlık Nursel'ciğim ve de afiyet bal olsun:)

    YanıtlaSil
  8. Gelin birlikte olsun Müjde ablacım,saygı ve selamlar :)

    YanıtlaSil
  9. Bu tarifi kesinlikle deneyeceğim çok lezzetli gözüküyor:)) Blogunuz çok güzelmiş ellerinize, emeğinize sağlık. İzlemeye aldım:) Benimde bir hobi blogum var bende beklerim.
    Sevgiler
    http://ebruli1907.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ebru evet çok lezzetli ve kıyır kıyır bir kurabiye.Teşekkür ederim ben de hemen geliyorum :)

      Sil
    2. Enfes gözüküyor ellerinize sağlık :)) Sizi takibe aldım bende bloguma beklerim. Teşekkürler .
      http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

      Sil
    3. Teşekkür ederim,gelirim tabii :)

      Sil
  10. enfes görünüyor. Ellerine sağlık. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil

handmadebynono © 2014. İzinsiz kopyalanamaz | Powered by-Blogger

Blog design-Şablon tasarım-Değmesn yağlı boya